Direktlänk till inlägg 11 december 2014

tänk vad små och få ord kan skada :(

Av Ulrika Larsson - 11 december 2014 18:19

Hej!


Idag hade jag tänkt mig att vara hemma hela dagen, men som vanligt så blir det ju oftast inte som man tänkt sig ;)

Min kära ...eller inte ..svärmor ringde i morses och frågade om jag kunde följa med och hjälpa henne med att ta ut pengar på bankomaten (hon har aldrig gjort det förut, så hon kände sig osäker) och det har jag ju lovat henne att jag ska göra så jag kände mig nästan tvungen. Men så frågade jag om vi inte kunde göra det imorgon när jag ändå ska in till stan (jag har två mil till stan) men hon visste inte vad hon skkulle göra så det var bäst idag, och jag är ju utrustad med samvete så jag tyckte synd om henne så " jo men jag kommer då så åker vi till bankomaten och så handlar vi oxå så att du lär dig att betala med kortet i affären oxå". Så jag sa att jag kommer om drygt en timma ( jag skulle städa och allt möjligt idag för att kunna julpynta imorgon eftermiddag) " Ok "  sa hon  och jag käkade och sen gjorde jag mig i ordning, jag ringer när jag är på väg och säger att jag kommer om en kvart, jag tänkte att då lägger hon väl på ett kol  (trodde jag)...
 
Men jag får stå och vänta tio minuter på henne och jag som hatar att vänta, sen kommer hon äntligen till bilen...det första hon säger är " åhhh... vad du har stressat mig nu" vaddå säger jag...(fattar inget)....jo du bara ringer och säger att du kommer om en kvart, jag hade ju precis gått upp när jag ringde dig"
 
Men hallå....jag hade gjort precis samma som henne, ätit och gjort mig iordning, jag satt ju vid datorn och pluggade när hon ringde så jag hade ju inte gjort mer.....åhhh....jag blir så lessen på alla kommentarer...ja jag vet att jag inte ska bry mig eller ta åt mig men jag gör det i alla fall. När man försöker att hjälpa till och sen får man bara skit ändå....men men det är inte allt.
 
Igår gjorde jag och Tony oss fina och tog kort och lade upp på facebook och skrev att nu var vi färdiga för nobelfesten och sen träffar jag en kompis i affären och så skojar hon med mig och säger "...hahah...är du redan vaken och pigg efter nobelfesten - Ja svarar jag vi var ju bara hemma och gjorde vardagen lite festligare...och sen skrattar vi lite åt detta jag och min kompis" varav min svärmor som står lite längre bort säger när jag kommer till henne " ja det är allt väldigt stor skillnad på dig och dina föräldrar  - vad menar du? frågar jag, då svarar hon - ja du är ju glad det är ju inte dina föräldrar" 
 
Va fan vaddå, hon är nervös och är aldrig speciellt glad utan mer deprimerad och hur lätt är det då att vara glad i hennes sällskap, det är inte jag heller, men det har hon tydligen inte märkt.
 
Det sårar mig så mycket att hon klankar på min mammanoch pappa, det är inte det första hon säger så det är väl därför jag blir så ledsen, hon klagade så mycket över dem första julen efter att min mamma hade dött och det var ju 18 november hon dog så det var ju bara en månad efter och då satt hon och klagade över dem ända tills jag började gråta och gick därifrån och det tyckte hon var dålig stil av mig, sen har jag ju aldrig bett om ursäkt för att jag bara gick därifrån, det KOMMER jag aldrig att göra för det var hon som sårade mig.
 
Ja ja det går snart över,  det är som jag brukar säga till Tony " det sjunker snart till röva"....
Vi får väl se om hon ska fira jul med oss, för pappa är ju med och hon har ju haft så tragiska jular så hon tycker det är hemskt att vi har så mycket julklappar och jag har försökt få henne att se det från en annan sida att det är roligt att hennes son och sondotter får ha bra jular när inte hon fick det, men det går inte, men jag tycker oxå att det är tragiskt om hon ska sitta själv när hon ändå har en familj....frågan är väl bara hur mycket hon uppskattar det ?
 
Förlåt men jag var bara tvungen att skriva av mig, ibland så undrar jag varför jag utsätter mig för henne, men samtidigt så tycker jag så synd om henne, hon har ju bara oss och är så avundsjuk på alla andra som har en bra relation med sina barn och barnbarn menas hon inte har det. Man kan ju undra varför ...eller inte ...
 
Ha nu en bra helg allihop det ska jag ha, vi ska ha mitt kalas på söndag, vi får väl se om svärmor kommer eller inte, för då måste hon ju ringa och fråga pappa om hon får åka med honom och det vill hon inte för hon känner sig som en tiggare, men om jag vill åka med någon då får jag ringa den, någon annan ringer ju inte till mig och frågar om jag vill åka med :(
 
Städa inte sönder er, det blir jul i alla fall 
 
Kram kram 
 
 
heytezz

heytezz

11 december 2014 19:04

Jag hör att vi har samma tur med svärmödrarna du å jag ;) Skönt att det e fler. Min förra svärmor sa till mig att jag var ett monster därför att hennes son heldre ville vara i mina föräldrars hus än i sitt eget då hon drack å till och med blev våldsam. Min nya svärmor säger att jag är en fruktansvärd dominant person då hon inte får passa varken son eller hund på grund utav sitt drickande och beteende. Underbara...

http://heytezz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Larsson - 19 januari 2015 10:42

Idag fick jag ett telefonsamtal - från Skara - de ville att jag skulle komma på en anställningsintervju -YES!!!! Det är bara ett jobb på 50% men ändå det är i alla fall ett jobb, man kunde kanske få mer tid så det är bara att hoppas på det nu!!! ...

Av Ulrika Larsson - 18 januari 2015 15:05


    Hej!   Detta är en fin vy från in PW idag, soligt och fint, jag längtar efter våren nu, men dessa soliga stunder ger mig så mycket energi.   Idag satt jag ochfunderade på vad man kan ha med på en workshop för hälsa, då kom jag på en ...

Av Ulrika Larsson - 11 januari 2015 18:42

Hej!  Fy vad mycket det är att göra i skolan nu, jag ska lämna in ett arbete på tisdag och det skall vara på 6-8 sidor...jomen...åhh... tycker ni, sitt inte här och skriv då, men jag måste få lite annat i huvudet nu....sitter med ledarskap - lärand...

Av Ulrika Larsson - 9 januari 2015 22:23

Hej!    Nu har vi påbörjat något nytt i den här familjen, vi kör lite stationsövningar hemma, så vi håller på i ca 40 min + stretching. Det är så roligt, vi kör varje övning i 40 sekunder och sen är det tio sekunder för att byta övning. Nu har ...

Av Ulrika Larsson - 7 januari 2015 21:26

Hej!    Idag har jag jobbat hela dagen och var helt slut när jag kom hem och kände bara för att lägga mig i soffan o slöa, men då kom min kära sambo med iden att vi kör ett gympapass här hemma du och jag (jag har en app i telefonen, som heter 7 m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards