Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Ulrika Larsson - 9 januari 2015 22:23

Hej! 


Nu har vi påbörjat något nytt i den här familjen, vi kör lite stationsövningar hemma, så vi håller på i ca 40 min + stretching.

Det är så roligt, vi kör varje övning i 40 sekunder och sen är det tio sekunder för att byta övning. Nu har jag lagt upp ett nytt pass, för det vi gjorde idag funkade inte helt bra, det var för många benövningar efter varandra så nu har jag försökt göra det mer varierat för musklerna.

Vi kör alltså 12 övningar och 3 set på varje övning och varje övning i 40 sekunder så det blir ungefär 15-16 repitioner.

Vi kör:

Armhävningar

sit ups

knäböj

valfria övningar med kettlebell

balansboll oxå valfritt

rodd eller bicepscurl med gummiband

Vi springer på plats med höga knän

Triceps på stol

hoppa med armar upp och ner 

Plankan

utfall

sitta mot vägg i 90 grader


Det låter kanske inte så tufft men det var det verkligen och imorgon ska vi åka till friskis och köra ett skivstångspass :) Löv it <3

Nu skall jag verkligen fortsätta med detta, jag brukar ju börja så bra men sen "hinner jag inte", vaddå det måste finnas tid till att ta hand om sig själv, för om inte jag gör det vem skall då göra det?

Ha en bra helg // Kram Ullis 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards